nooit meer burn-out!
in drie stappen leren genieten van werk en leven

Hondsmoe, angstig, trillerig, hyperactief. Vage lichamelijke klachten. Herkenbaar? Het zijn tekenen van burn-out. Het zelfhulpboek Nooit meer burn-out! van Anita Roelands beschrijft de drie stappen waarmee je je stresshormoonbalans kunt herstellen en de fysieke gevolgen de kop in kunt drukken. <<lees hier over het boek>>

 

moet HET WERK AF ...?

Alles en iedereen dendert maar door. Jij ook. Het liefst zou je alles even stopzetten. Maar ja, het werk MOET af. Dan maar doorwerken tot 's avonds laat. 's Ochtends kom je onvoldoende uitgerust naar het werk. Je zou zo graag een keer goed willen slapen...
Misschien herken je dit? Het zijn signalen van overspannenheid of misschien burn-out. Deze signalen worden veelvuldig genegeerd, ontkend en gebagatelliseerd. Met als gevolg dat het nog moeilijker wordt om het tij op tijd te keren. Loop er niet langer mee door, maar grijp nu in! <<lees hier hoe je kunt ingrijpen>>

wat zijn burn-out gevoe-lige eigenschappen?


Veel mensen die burn-out thuis komen te zitten, hebben een faalgevoel over zichzelf.
Falen omdat het ze niet gelukt is om alle ballen in de lucht te houden, hoe onrealistisch dat aantal ballen misschien ook was.

Burn-out worden voelt voor hen namelijk als een ontmaskering: dat de buitenwereld nu ziet dat ze eigenlijk niks kunnen, niet veel voorstellen etc. Hun masker valt af, ze vallen door de mand, iets waar ze zelf de hele tijd al bang voor waren. De onderliggende overtuigingen (“ik stel niks voor”, “ik kan er eigenlijk helemaal niks van”, “ik weet niks”) worden werkelijkheid. <<lees hier het hele artikel>>

 

Anita Roelands

Wie is Anita Roelands?

Lees hier het interview dat Anita Roelands in maart 2017 gaf aan de Rabobank.

 

.

Hierbij het registratieformulier om je gele signalen twee weken te registreren, behorende bij § 3.1 "Bewust worden van signalen van stress - handvat" van het boek

klachtenregistratie

Hierbij de invuldocumenten behorende bij de piekeropdracht van § 3.7 "Oplossingsgericht denken bij piekeren" van het boek.

oplossingsgericht